Lubimy kosmiczne pomysły!
Masz takie? Napisz do nas: biuro@happy-island.pl
Przydatne strony:
Happy Island
ul. Cichociemnych 17
42-700 Lubliniec

Czy warto inwestować w reklamę internetową?

Obecnie dostęp do sieci ma już praktycznie każda firma i większość odbiorców.

Z tego powodu reklama online zapewnia efektywne sposoby zwiększania popularności marki. Internet daje reklamodawcom ogromny zakres możliwości wyświetlania różnego typu komunikatów. Rozwój technologii z każdym rokiem przynosi coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Dlatego warto sprawdzić wszystkie inne zalety tej formy promocji i dowiedzieć się, czy może Twoja firma potrzebuje reklamy w Internecie.

Reklama internetowa – co to?

Reklama internetowa to strategia marketingowa polegająca na wykorzystaniu Internetu do pozyskiwania i zwiększania ruchu na stronie internetowej. Ma za zadanie sprawić też, aby informacje marketingowe wyświetlały się odpowiednim osobom. Jest to jeden ze sprawdzonych i skutecznych sposobów na poszerzanie zasięgów firmy, co skutkuje napływem nowych klientów. Dodatkowo reklama internetowa, w przeciwieństwie do tradycyjnych nośników, pozwala na bezpośrednie powiązanie ze sprzedażą.

Reklama internetowa – na czym polega?

Zanim reklama w Internecie stanie się dla Ciebie chlebem powszednim, warto zaznajomić się z kilkoma zasadami. Stosowanie się do nich zagwarantuje skuteczność podjętych działań. Na początek dobrym pomysłem będzie poznanie różnych form reklamy, które mogą okazać się przydatne. Pozwoli to zaoszczędzić później czas i pieniądze. Jednak przede wszystkim pomoże to wybrać odpowiednie kanały dystrybucji. Wiele firm źle ocenia możliwości poszczególnych form i przez to nie dobiera funduszy, które byłyby w stanie zaspokoić przedstawione potrzeby.

Reklama w wyszukiwarce Google

Jest to jedna z najbardziej popularnych form reklamy w Internecie. Co więcej, jest też bardzo skuteczna. Można ją podzielić na dwa segmenty: płatny oraz bezpłatny. Pierwszym będą linki sponsorowane (Google Ads). Ten sposób polega na wyświetlaniu reklam tekstowych, które będą zajmować wysokie miejsca w wyszukiwarce, co zwiększa szansę na to, że potencjalni klienci odwiedzą stronę. Płatność za takie działanie jest zazwyczaj rozliczana w jednym z trzech modeli:

  • CPC (ang. Cost Per Click) polega na naliczaniu kosztów za kliknięcie,
  • CPM (ang. Cost Per Impressions) obejmuje zapłacenie określonej kwoty za tysiąc odsłon,
  • CPA (ang. Cost Per Action) wymaga rozliczenia, gdy zostanie wykonana jakaś akcja np. zakup produktu.

Z kolei bezpłatna forma reklamy w wyszukiwarce Google jest możliwa za pomocą pozycjonowania strony internetowej. Polega to na używaniu odpowiednich fraz w tworzonych materiałach. Celem takiego działania jest sprawienie, aby strona wyświetlała się na jak najwyższej pozycji w wynikach Google. Może to bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie ruchu. Niestety całe SEO (ang. Search Engine Optimization) jest darmowe tylko pozornie. Zazwyczaj konieczne jest zatrudnienie specjalistów, którzy zapewnią, że efekty utrzymają się przez długi okres.

Inne rodzaje reklam internetowych

Pozostałe metody promocji w Internecie można w najprostszy sposób podzielić na jawne i niejawne. W przypadku tych pierwszych reklamodawca ma o wiele większy wpływ na wyniki. Taka kampania gwarantuje też większą kontrolę nad nagłymi zmianami oraz oczywiście nad wydatkami. Często charakteryzuje się też szybszymi rezultatamiwiększym zasięgiem. Do tej kategorii należą wspomniane Google Ads, ale także wiele innych reklam.

  • Artykuły sponsorowane – sprawdzają się one świetnie jako część większej kampanii. Mają na celu uświadomić grupę docelową o istnieniu produktu lub o jego nieoczywistych cechach. Zazwyczaj opłacalna jest inwestycja w całą serię artykułów.
  • Banery reklamowe – pozwalają na kreatywne przedstawienie produktów. Warto pamiętać, że sieci reklamowe mają określone wymagania dotyczące budowy banerów. Ich ogromny zasięg może być czasem niwelowany przez użytkowników blokujących ich działanie.
  • RTB (ang. Real Time Bidding) – to rozwiązanie polega na automatycznej aukcji reklam. Użytkownikowi wyświetla się ta z największą stawką. Działa ona bardzo dobrze w przypadku osób, które były na konkretnej stronie, dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu.
  • YouTube – jest to doskonałe miejsce do publikacji materiałów reklamowych video. Zwłaszcza, jeśli docelową grupą są młodsze osoby.
  • Mailing – jedna z najstarszych metod, która polega na rozsyłaniu specjalnie przygotowanej wiadomości do zebranej wcześniej listy adresów mailowych. Istnieją określone przepisy prawne regulujące zbieranie takich list.
  • Marketing automation – obejmuje wyświetlanie komunikatów, które są dopasowane do zachowania klienta. Będą to np. specjalne oferty promocyjne dla osób, które już wcześniej dokonały jakiegoś zakupu.
  • Facebook Ads – pozwala na wybranie konkretnych cech grupy docelowej. Dzięki temu można trafić tylko do osób, które są odbiorcami danej usługi. Reklama Facebook Ads umożliwia też budowanie społeczności i łatwą komunikację z użytkownikami.

Z kolei reklama niejawna nie daje internautom jasnego przekazu, że promuje jakieś artykuły bądź usługi. Oczywiście w wielu przypadkach można w prosty sposób określić, czy dany tekst czy wpis był przygotowany na zlecenie. Jednak dla niedoświadczonego użytkownika Internetu taka forma reklamy może być nie do odróżnienia od zwykłego artykułu czy zdjęcia. Poza pozycjonowaniem stron do tej kategorii zalicza się szereg innych metod.

  • Facebook – stworzenie profilu swojej marki na tym portalu społecznościowym pozwala na zbudowanie silnej społeczności fanów. Warto jednak przygotować spójną strategię, zanim zacznie się niekontrolowanie publikować treści.
  • Content marketing – jest to forma reklamy, która odbywa się poprzez publikację materiałów edukacyjnych czy poradnikowych. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach swoich klientów.
  • Współpraca z blogerami – często wiąże się ze sporymi kosztami, ale pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Oczywiście warto znaleźć blogera tworzącego treści z tej samej branży, w której znajduje się marka.
  • Twitter – to kolejny kanał komunikacji z opcją zamieszczania reklam. Charakteryzuje się bardzo zróżnicowaną strukturą wiekową użytkowników. Specyfika portalu powoduje, że często najlepszą reklamą jest spontaniczny dialog i komentowanie bieżących wydarzeń.
  • Instagram – głównym atutem tej sieci społecznościowej jest jej prostota. Grafiki są znacznie łatwiejsze w odbiorze niż teksty. Nie jest to rozwiązanie dla każdej branży, ale na pewno warto się nad nim zastanowić.
  • Marketing wirusowy – wymaga dobrej strategii i przygotowania. Metoda ta polega na tworzeniu chwytliwych materiałów, które będą przesyłane dalej przez użytkowników. Lekka i często śmieszna treść sprzyja szybkiemu rozprzestrzenianiu się reklamy.

Czy reklama w Internecie się opłaca?

Przede wszystkim warto pamiętać, że większość potencjalnych klientów korzysta z Internetu. Dlatego w obecnych czasach nie powinieneś rezygnować z reklamy online. Prawdopodobieństwo znalezienia swojej grupy docelowej jest na tyle wysokie, że taka inwestycja jest już czymś naturalnym w praktycznie każdej firmie. Szybkie znalezienie odpowiedniego klienta skutkuje wzrostem sprzedaży, a także rozpoznawalności marki. Kampania internetowa może być też łatwo dopasowana do każdego budżetu. Większość sposobów pozwala też na łatwe określenie zwrotu włożonych pieniędzy. Praktycznie nieograniczone możliwości działań online sprawiają, że reklama w sieci może być znacznie bardziej opłacalna od tradycyjnych form.

Ile kosztuje reklama internetowa?

Kwoty, które można przeznaczyć na reklamę internetową, charakteryzuje duża rozbieżność. Wynika ona z wielkości obranego celu, grupy docelowej, do której trafić ma reklama, a także tego, gdzie ma być ona wyświetlana i jak duży ma być jej zasięg. Dlatego koszt tej formy promocji może wahać się od kilkuset do nawet kilkuset tysięcy złotych. Optymalnym rozwiązaniem jest wygospodarowanie funduszy na każdy typ reklamy, aby sprawdzić, która jest najskuteczniejsza. Inną opcją jest skorzystanie z pomocy doświadczonej firmy marketingowej. Zajmie się ona przeprowadzeniem analizy i dobierze strategię, która będzie idealnie dopasowana do Twojej branży.

ikona produktu
ikona produktu
ikona produktu
ikona produktu
ikona produktu
ikona produktu
Facebook logo Instagram logo Pinterest logo