Grafika komputerowa w reklamie – jak wykorzystać ją do promocji firmy?

Znajomość zasad tworzenia grafik komputerowych może być w dzisiejszych czasach bardzo przydatna. Jest ona potrzebna zarówno do tworzenia wizerunku firmy, jak i prowadzenia jej promocji. Sprawdź, jak przygotować dobry projekt graficzny i w jaki sposób można wykorzystać go w reklamie.

Grafika komputerowa w reklamie – gdzie można ją wykorzystać?

W prowadzeniu firmy lub tworzeniu marki grafika komputerowa to element, który jest niezwykle ważny i potrzebny. Służy on na wielu przestrzeniach takich, jak na przykład:

  • raporty,
  • prezentacje,
  • media społecznościowe,
  • ogłoszenia,
  • projekty opakowań,
  • plakaty,
  • strony internetowe.

Grafika komputerowa w reklamie jest obecna niemal w każdej dziedzinie życia w różnych branżach. Można ją spotkać na plakatach, bilbordach, w grach komputerowych, a także na wszystkich dostępnych mediach cyfrowych. Niekiedy może ona pełnić funkcję wizytówki firmy, przyciągając uwagę potencjalnego klienta, innym razem przedstawiać dostępną ofertę lub informować o nowo powstałym produkcie czy usłudze. Grafika komputerowa umożliwia także:

  • informowanie o promocjach,
  • urozmaicenie form pisemnych np. newsletterów, maili, broszurek, ulotek,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki (zwłaszcza przy zachowaniu spójności wszystkich grafik),
  • dotarcie do sporej ilości osób przy małym nakładzie pracy,
  • uruchomienie dotychczas niemożliwych platform reklamowych.

 

Jak zaprojektować reklamę w formie grafiki komputerowej?

Grafiką komputerową zajmują się specjaliści, którzy zazwyczaj ukończyli w tej dziedzinie różnego rodzaju kursy, a nawet studia. W trakcie nauki zyskują oni wiedzę w zakresie:

  • programów graficznych,
  • rodzajów grafik (np. rastrowa, wektorowa),
  • historii grafiki,
  • praktycznych zasad tworzenia estetycznych i spójnych projektów,
  • proporcji kształtów,
  • odpowiedniego dobierania kolorystki.

Nie każdego właściciela firmy, zwłaszcza na początku zakładania biznesu, stać na zatrudnianie grafika. Jeśli jednak finanse na to pozwalają, warto zdecydować się na ten krok. W innym przypadku możliwe jest skorzystanie z darmowych programów graficznych, umożliwiających tworzenie prostych grafik komputerowych w reklamie. Niezależnie od sytuacji, projektując dany element graficzny, warto wziąć pod uwagę kilka istotnych zasad. 

Cel

Przed rozpoczęciem projektowania należy dokładnie zastanowić się, jaki jest cel tworzenia grafiki i jakie efekty ma przynieść jej rozpromowanie. Ostateczna forma powinna być bowiem dostosowana do takich kwestii, jak:

  • rodzaj grupy odbiorczej,
  • platforma, na jakiej znajdzie się grafika,
  • treść, jaka ma się pojawić na projekcie,
  • dodatkowe wymagania.

 

Minimalizm

Większość grafików, która tworzy projekty, wie dobrze, w jaki sposób nanieść na projekt poszczególne elementy, tak aby były one spójne. Jeśli jednak nie posiada się zbyt dużego doświadczenia w tej dziedzinie, to warto kierować się prostotą i minimalizmem. Niekiedy mniej, znaczy więcej, a przekaz, który jest jasny i wyraźny jest bardziej zrozumiały. Jeśli projektant zdecyduje się na wykorzystanie barw, to powinien on mieć na uwadze zasadę kontrastu, która oznacza różnicę pomiędzy elementami. Dzięki niej możliwe jest wyróżnienie istotnych elementów, a także zwiększyć klarowność grafiki komputerowej.

Układ

Na grafice komputerowej bardzo często znajduje się kilka elementów. Ważne, aby nie wszystkie rzucały się w oczy na pierwszy rzut oka. Dobrze jest bowiem wyróżnić te kwestie, które są najważniejsze. Taką hierarchię graficzną mogą warunkować między innymi:

  • kolor,
  • styl,
  • kompozycja,
  • układ tekstu,
  • wielkość tekstu,
  • miejsce.

Spójność

Zazwyczaj dzieje się tak, że jedna marka decyduje się na utworzenie kilku projektów. Niekiedy nie różnią się one treścią, a formatem ze względu na inne platformy publikacji. W tym przypadku, jak i w momencie, gdy firma tworzy więcej niż jedną grafikę, warto kierować się zasadą spójności. Dobrze jest wybrać jedną paletę barw oraz maksymalnie trzy fonty, z których będzie się korzystać za każdym razem przy tworzeniu grafik komputerowych. Jest to tzw. branding firmy, a do jego stworzenia zazwyczaj projektuje się w pierwszej kolejności mood board.

Nie ma wątpliwości co do tego, że grafika komputerowa może być pomocą w promocji firmy w wielu aspektach. Konieczne jest jednak zwrócenie uwagi na estetykę projektów oraz ich wysoką jakość. Tylko czytelne, przejrzyste i zrozumiałe reklamy mogą przynieść zamierzone efekty. Jeśli nie ma się odpowiedniej wiedzy, to warto skorzystać z pracy zatrudnionego z zewnątrz profesjonalnego grafika.