Na czym polegają realizacje fit-out?

na czym polegaja fit-out

Współcześnie przestrzeń biurowa to coś więcej niż tylko miejsce pracy wypełnione takimi samymi biurkami. Coraz więcej pracodawców zwraca uwagę na design i funkcjonalność swoich oddziałów. Jak dobrze zaaranżować przestrzeń? Warto zainteresować się tematem realizacji fit-out.

Fit-out – więcej niż remont

Fit-out to aranżacja wnętrza biurowego skrojona pod indywidualne potrzeby firmy. Projekty pomagają zmaksymalizować wykorzystanie przestrzeni, nie zapominając przy tym o estetyce pomieszczeń i wygodzie pracowników. Często planowane są specjalne sale przeznaczone jedynie do relaksu czy integracji.

Realizacja fit-out to jednak coś więcej niż renowacja. Pod tym pojęciem kryje się ogół procesów składających się na tworzenie przestrzeni w budynkach. Zwykle są to wnętrza obiektów publicznych – biurowe, handlowe, hotelowe, wystawiennicze, ale również rezydencjalne. Podczas gdy remont to odświeżenie pomieszczeń czy wymiana uszkodzonych instalacji, w realizacjach fit-out chodzi raczej o poprawę funkcjonalności. Zmiana powinna uwzględniać indywidualne wymagania i potrzeby użytkowników przestrzeni.

Jak wygląda proces fit-out?

Cały proces złożony jest z kilku etapów. Każdą realizację fit-out rozpoczyna się od identyfikacji potrzeb firmy, rozmów z właścicielem i pracownikami. Następnie oceniane są możliwości, jakie oferuje wybrana przestrzeń i proponowane optymalne rozwiązania. Najlepsza opcja aranżacyjna staje się podstawą do dalszego projektu – dopasowane do niej zostaną wszystkie prace budowlane, instalacyjne i stolarskie. Firma zajmująca się prowadzeniem procesu czuwa nad każdym elementem. Po akceptacji kosztorysu przychodzi czas na prace wykonawcze. Jeśli wykończenie spełnia wszystkie standardy i założenia projektu, powierzchnia zostaje oficjalnie odebrana.

Kiedy przeprowadzić fit-out?

Można wyróżnić dwa istotne momenty, kiedy warto zainteresować się przeprowadzeniem realizacji fit-out. Pierwszy z nich to czas wprowadzania oddziału danej firmy do wybranego kraju lub miasta, kiedy to dana przestrzeń powstaje od podstaw. Architekci wnętrz stają wówczas przed trudnym zadaniem aranżacji określonej przestrzeni zgodnie z brand guidelines marki. Druga sposobność to natomiast ekspansja firmy. Fit-out może obejmować wtedy zarówno reorganizację aktualnego biura tak, by pomieścić więcej pracowników, jak i wystrój kolejnych pomieszczeń w razie wynajmu np. kolejnego piętra.

Korzyści z wdrożenia realizacji fit-out

Korzystając z uniwersalnych modeli aranżacyjnych traci się indywidualny charakter firmy. Fit-out pozwala zaakcentować unikalne wartości marki. Poprawnie wprowadzony stwarza niezwykle funkcjonalną i estetyczną przestrzeń, co przekłada się na pozytywne warunki pracy i skuteczny employer branding. Co więcej, zlecając cały projekt jednemu podwykonawcy można cieszyć się lepszą komunikacją i postępem zlecenia niż w przypadku aranżacji przeprowadzanej w częściach.

 

Każda firma jest inna i kieruje się innymi wartościami – warto to zaakcentować i tak zaaranżować biuro, aby było to widoczne. Inwestując w realizację fit-out można otrzymać przestrzeń idealnie dopasowaną do potrzeb pracowników i klientów dodatkowo zgodną z brand identity.

Mogą Ci się także spodobać:
na czym polegaja fit-out
Na czym polegają realizacje fit-out?

Współcześnie przestrzeń biurowa to coś więcej niż tylko miejsce pracy wypełnione takimi samymi biurkami. Coraz więcej pra

Kolory we wnętrzu – jak zaaranżować przestrzeń usługową?

Każdy lokal usługowy musi być odpowiednio urządzony. Właściwie dobrane kolory i przemyślana aranżacja pomieszczenia wpłyną po