Outdoor marketing – co to jest?

Zastanawiasz się, czym jest outdoor marketing i na czym on polega? Poznaj definicję tego rodzaju reklamy, sprawdź, z jakiego rodzaju działaniami się ona wiąże i zdecyduj, czy w przypadku Twojej firmy, warto się na nią zdecydować.

Reklama outdoor – czym jest?

Outdoor marketing dla wielu osób brzmi obco, jednak jeśli przyjrzeć się bliżej definicji tego pojęcia, to można stwierdzić, że każdy miał do czynienia z taką formą reklamy w mniejszym lub większym stopniu. Jak sama nazwa wskazuje, z języka angielskiego, reklama typu outdoor polega na formie promocji, w której odbiorca znajduje się poza domem. Są to więc wszelkiego rodzaju nośniki umieszczane na terenie miasta i poza nim, których celem jest rozpromowanie firmy, sklepu, produktu czy innego rodzaju działań. Najczęściej reklamę outdoor można spotkać w formie:

  • plakatów na budynkach miejskich,
  • reklam na przystankach,
  • informacji widniejących na środkach komunikacji miejskiej,
  • reklam dostępnych w galeriach handlowych.

Czym charakteryzuje się marketing outdoor?

To, czy reklama w formie outdoor przyniesie zamierzony efekt, a więc pozwoli dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, jest zależne od kilku czynników. Do najważniejszych z nich zalicza się między innymi:

  • miejsce publikacji reklamy,
  • forma graficzna,
  • przyciągające hasło reklamowe.

Są to istotne czynniki ze względu na charakter, jaki przyjmuje reklama outdoor. Osoba, która ma z nią do czynienia, najczęściej porusza się lub działa w pośpiechu. Nie ma więc możliwości zatrzymania się i czytania dużej ilości informacji. Tego rodzaju promocja powinna więc jak najlepiej przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dobrze jest ograniczyć treści słowne do minimum, a za priorytet uznać pozostającą w pamięci grafikę. Hasło promocyjne, które zostanie zawarte w reklamie, powinno być natomiast na tyle ciekawe i oryginalne, że pozostanie z daną osobą na dłuższy czas, mimo krótkiej ekspozycji. Warto pamiętać, aby cała reklama charakteryzowała się między innymi:

  • przyciągającą uwagę kolorystyką,
  • czytelną czcionką,
  • przejrzystością,
  • oryginalnością.

Outdoor marketing – jakie ma zalety?

Reklama, która jest umieszczana w przestrzeni miejskiej, wiąże się z wieloma zaletami. Tego rodzaju forma promocji wciąż uznawana jest za jedną z najbardziej skutecznych form docierania do sporej liczby odbiorców przy dość małym nakładzie finansowym. Sam przekaz jest zazwyczaj dość prosty, jednak jego stworzenie wymaga nakładu czasu oraz opierania się na profesjonalnej wiedzy. Dzięki temu możliwe jest długotrwałe oddziaływanie na potencjalnych klientów. Niekiedy wystarczy prosta grafika lub zdjęciem z chwytliwym hasłem reklamowym, aby zwiększyć sprzedaż o atrakcyjne dla właściciela procenty.